Sindicaliștii din Portul Constanța așteaptă salvarea de la președintele Iohannis

Sindicaliștii din Portul Constanța așteaptă salvarea de la președintele  Iohannis
Publicat: 24/08/2015, 17:20

Organizația Patronală Operatorul Portuar și Federația Națională a Sindicatelor Portuare (FNSP) au trimis, luni, o scrisoare deschisă președintelui Klaus Iohannis și Guvernului, în care arată că solicitarea de demitere a Consiliului de Administrație și a conducerii CN Administrația Porturilor Maritime (APM) SA vine „ca urmare a apariției în spațiul public a mai multor dovezi concrete privind managementul defectuos practicat de actuala conducere a companiei”, dovezi ce s-ar regăsi în concluziile unor rapoarte ale Corpului de Control al ministrului Transporturilor și ale unui raport al Curții de Conturi.

„Prin urmare, problemele grave sesizate de noi de-a lungul timpului (…) s-au confirmat în totalitate. Actualul Consiliu de Administrație, în conivență cu conducerea executivă, aplică în mod constant un management deficitar, încheind contracte păguboase pentru companie și încălcând în mod flagrant și continuu legea”, se arată în scrisoarea deschisă.

Semnatarii scrisorii mai spun că această „atitudine” se reflectă în mod direct asupra situației economice a CN APM SA. „Sunt cheltuite resurse financiare pe contracte nejustificate și amânate investiții absolut necesare pentru buna desfășurare a activității Portului Constanța, ceea ce generează un dezechilibru vădit între veniturile, cheltuielile și necesitățile reale ale companiei pentru a fi eficientă din punct de vedere economic”, se menționează în documentul citat.

Conform sursei citate, încă din anul 2013, reprezentanții Corpului de Control al ministrului Transporturilor, în urma realizării unei analize atente a activității CN APM SA, ar fi identificat anumite fapte pentru care există indicii concrete că actuala conducere a companiei ar fi săvârșit infracțiuni, „motiv pentru care raportul a fost transmis către Parchetul Tribunalului Constanța”.

Faptele sesizate se referă la derularea proiectului „Prelungirea digului de larg al Portului Constanța”, iar reprezentanții companiei sunt acuzați, între altele, că ar fi modificat și adăugat, în devafoarea CN APM SA, clauze contractuale obligatorii, după desemnarea câștigătorului procedurii de achiziție publică, acesta beneficiind de mărirea valorii contractului fără a fi respectate valorile legale.

„Astfel, reprezentanții Corpului de Control au concluzionat: având în vedere deciziile luate după stabilirea ofertelor câștigătoare, precum și condițiile dezavantajoase pentru companie în care au fost încheiate contractele, aspectele identificate constituie indicii de săvârșire a infracțiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice”, se mai arată în scrisoarea deschisă.

Patronatul și sindicaliștii mai spun că, în anul 2014, Curtea de Conturi a făcut un control la Administrația Porturilor Maritime SA, ocazie cu care s-ar fi constatat, în principal, nerespectarea de către conducerea companiei a clauzelor contractului de concesiune încheiat între Ministerul Transporturilor și CN APM SA Constanța, având ca obiect concesionarea bunurilor proprietate publică și organizarea unor proceduri de licitație publică fără respectarea dispozițiilor legale în materie.

„Practic, neregulile constatate au vizat pe de o parte modalitatea greșită de «stabilire a redevenței pentru perioada august 2012 – decembrie 2013, prin includerea în baza de calcul a veniturilor din activitatea de pilotaj/remorcare și virarea sumei cuvenite bugetului de stat», iar pe de altă parte «nerespectarea procedurii de achiziție cu prilejul atribuirii contractului de lucrări, reparații și întreținere drumuri, platforme, pasaje și trotuare din porturile maritime aparținând CNAPM SA Constanța»”, se precizează în documentul citat.

Astfel, Curtea de Conturi ar fi concluzionat că, prin operațiuni economice frauduloase de neevidențiere a acestor venituri în veniturile brute/totale ale companiei, s-a ajuns la crearea unui prejudiciu în valoare de 3.684.078 de lei, prejudiciul realizat ca urmare a încălcării dispozițiilor unui contractde concesiune încheiat în 2008 și a mai multor acte normative în vigoare, dar și că atribuirea ilegală a unui contractde execuție de lucrări de reparații a avut drept consecință crearea unui prejudiciu în valoare de 1.071.558 de lei.

Totodată, și în acest an, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor ar fi reținut o serie de abateri de la legalitate și regularitate săvârșite de către conducerea CN APM SA.

„Prin urmare, vă solicitam să constatați faptul că încălcarea flagrantă a legislației în vigoare de către Consiliul de Administrație al CN APM SA și de conducerea executivă este de notorietate. Săvârșirea faptelor penale în formă continuată devine o practică uzuală de exercitare a mandatelor de către toate persoanele vizate. Ne exprimăm stupefacția vizavi de atitudinea total nepotrivită de pasivitate a Ministerului Transporturilor, care, în calitate de acționar majoritar al CN APM SA, înțelege să nu ia nicio măsură legală pentru reglementarea situației create. (…) Vă solicităm ca, în temeiul atribuțiilor ce vă revin, să dispuneți în regim de urgență evaluarea reală a activității conducerii CN APM SA cu luarea în considerare a tuturor aspectelor sesizate de noi și de organele abilitate, cu consecința revocării întregului Consiliu de Administrație al CN APM SA și a conducerii executive, aceasta reprezentând singura modalitate de asigurare a legalității și de redresare a cadrului instituțional funcțional”, se menționează în încheierea scrisorii deschise pe care Organizația Patronală Operatorul Portuar și Federația Națională a Sindicatelor Portuare au trimis-o Guvernului și președintelui Iohannis.

O parte a patronatelor și sindicatelor din Portul Constanța cer, de mai multe luni, demiterea Consiliului de Administrație și conducerii executive a CN APMC, organizând în acest sens mai multe proteste în fața sediului companiei.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
Fostul vicepreședinte al Parlamentului Republicii Moldova i-a cerut lui Ion Țiriac să îi premieze și...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Cât scot lunar din buzunare chiriașii din cartierul Primăverii sau Kiseleff, pentru un apartament. Capitala...
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
14 copii din Buzău au rămas orfani de tată, după un accident cumplit. Cum s-a...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Ungaria a abandonat. Dezastru istoric pentru Viktor Orban. Maghiarii au înlemnit
Stațiunea de vie pentru pensionari. Este locul ideal din România
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Valul de căldură continuă! Zeci de județe în alertă, temperaturile ating cote alarmante
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
În concediu cu mașina prin Europa, în vara anului 1914